Fuar alanlarındaki markaların fark edilebilirliklerini sağlayacak vitrinler, stantlardır. Bunların inşa ve tasarımı esnasında profesyonel mimarlık ajanslarıyla çalışılması icap ediyor. Bu mimari ofislerden birisini ifade eder İnka Mimarlık, uluslar arası veya ulusa düzeydeki fuarlara katılacak markaların stant tasarımı ve stant üretimi hususundaki olmazsa olmaz bölümler hakkında önemli bilgileri paylaştı. İşte onlar…

Stant üretimi

Sunum bölümü

stant üretimiFuar amacı ve hedefi akla getirildiğinde tamamen sunum odaklı bir stant tasarımı olması gerektiğini anlayabilirsiniz. En azından bu bölümün ne kadar önemli olduğunu anlamak zor olmaz. Standın sunum bölümü, müşteriler tarafından ilk fark edilecek kısımdır ve müşterilerin rahat dolaşmasını veya var olan ürünleri rahatça görebilmelerini sağlayacak nitelikte tasarlanması gerekiyor. Sunum kısmına konulacak sunum dosyaları, video ve yardımcı araçlar da sunum standını zenginleştiren unsurlar arasındadır. Bunların standı ziyaret edenler tarafından fark edilebilmesi gerekiyor. Standın bu bölümünün sergilenecek ürün sayısı ve boyutuna göre en elverişli şekilde ayarlanması lazımdır.

Görüşme alanı

Sunumdan sonraki önemli bölüm diyebileceğimiz görüşme alanı, ikna olma yolundaki müşterinin danışmandan bilgi alabileceği ve markayı da tanıyabileceği kesimdir. Dolayısıyla marka imajını yansıtan ve kalitesini ön plana çıkaracak bilgilere yer verilen bölüm olmalıdır. İhtiyaca göre de, ikram yapılabilecek bir bar da konulabilir. Böylece potansiyel kitlenin daha da memnun olacağı bir atmosfer içerisinde ilgili görüşme yapılabilir.

Hizmet alanı

Bir nevi mutfak veya vestiyer; ya da depo olarak kullanılabilecek bir alan da stant tasarımın olmazsa olmazları arasında yer alıyor. Gerek ikramlıkların depolanması veya ürünlerle ilgili bilgilerin yer verildiği tanıtıcı dosyaların stoklanması gibi ihtiyaçların bu bölümde kalması uygundur. Fuar alanında stant için kiralanan alanın büyüklüğüne göre alanların boyutları hesap edilebilir. İlk iki bölümün çok önemli olması nedeniyle bazı stantlarda hizmet bölümünün bulunmaması söz konusu olabilir.

Markanın imajını ve prestijini yansıtan bir stant üretimi sayesinde fuar merkezindeki rakiplerinizden ayrılabilir ve daha fazla fark edilebilir olursunuz. Profesyonel bir marka olduğunuz algısını yaratmak için fuar merkezlerindeki vitrinizin modern ve işlevsel olması gerektiğini asla unutmayın. İnka Mimarlık, stant üretiminde yanınızda!