Günümüzde tüm sektörlerde yaşadığımız gelişmeler pazarda meydana gelen rekabetin yoğunluğunu arttırmıştır. Bu sebeple fuar organizasyonlarında katılmak ve bir fuar standına sahip olmak çok önemlidir. Bugün artık sadece kaliteli mal üretip pazara sunmak, başarı elde etmek ve satış yapmak için yeterli değildir. Zira günümüz koşullarında tüketiciler aynı ürünün farklı fiyat ve kaliteleriyle karşılaşabilmektedir. Firmanızın satışını yaptığını ve müşterilerinizin ihtiyacı olan ürün yada hizmetin farklı alternatifler arasından seçme şansına sahip olmaktadırlar. Katılacağınız organizasyonlarda ahşap fuar standı, modüler fuar standı, maksima fuar standı veya özel fuar standı seçeneklerinden tercih etmeniz firmanızı akılda kalıcı yapıp ve kurumsallığını gösterecektir.

fuar standı

Fuar ortamları her zaman tarafsız bölgedir. İyi hazırlanmış, amacına uygun bir fuar standı katılımcılarına, bir nevi potansiyel müşterilerine bir satış bürosu ve satış imkanı sunar. Fuar organizasyonlarına katılan firmalar ve ziyaretçiler her zaman ki ilişkilerinin dışına çıkıp tarafsız bölge olan fuarlarda bir araya gelirler. Böylece alıcı ve satıcı ilişkisi daha fazla pekişecek ve pazar piyasası güçlenecektir.

Firma temsilcilerinin müşterilerini bulup ürünlerini tanıtmak, dikkatlerini çekebilmek için çaba sarf etmeleri yerine, alıcı kendi isteğiyle zamanını ve parasını harcayarak fuar standının önünde bekler. Ürünler hakkında bilgi almaya çalışır. Bu noktada fuar standınızın albenisi ilgi alakayı arttıracaktır.

Doğru Hazırlanmış Fuar Standı = Doğru Alıcı   

Amacına uygun doğru hazırlanmış ve müşterileri tarafından kabul görmüş bir fuar standına o konuda ticaret yapanların büyük çoğunluğu ilgi gösterir. Şayet fuar standı uygulaması temsil edinilen firmanın ana dili niteliğinde ise fuar stantınız uluslararası bir pazara dönüşebilir. Özel fuar standı ile özgün ve kurumsal kimliğinizi yansıtmış olursunuz. Bu açından bakıldığında fuar standınız pazarlama sektöründe çok önemli yer edinmektedir.

Fuarda Doğru İlişkiler Kurulabilir

Bir fuar organizasyonu diğer pazarlama yöntemlerinde olmayan tüm rakip ürünlerin mukayesesine olanak sağlar. Bir satışı sonuçlandırmak için gerekli olan yüz yüze ilişkiyi satıcıya sağlamış olur. Türkiye gibi gelenek ve göreneklerine bağlı ülkelerde yüz yüze alışveriş yapmak, internetten alışveriş yapmaya tercih edilir.

Ziyaretçilerin Fuara Bakış Açısı Olumludur

Ziyaretçiler çeşitli nedenlerle fuarlara katılırlar. İhtiyaç duydukları ürünleri bir çok fuar standında topluca görme fırsatı doğar. Ürünler hakkında bilgi edinilebilir. Böylece satın alma yönündeki kararlarını olumlu yönde etkilemiş olur.

 

Fuarların Faydaları

  • Daha fazla kazanç sağlanır.
  • Satış hızlanır.
  • El atılmamış sahalara ulaşılır.
  • Rekabette öne çıkılır.
  • Müşteri ilişkileri sağlamlaştırılır.
  • Demolar, gösteriler sayesinde reklam yapılır.
  • Pazardaki görüşmeler yakından takip edilir.
  • Rakipler hakkında bilgi sahibi olunur.
  • Basın,yayın organlarıyla temas kurulur.
  • Araştırma yapılır, bilgi alınır.

Fuar standınızı tercih etmeden önce mutlaka sektörde profesyonel anlayışla hizmet veren firmalar ile görüşmenizi tavsiye eder. İnka Mimarlık olarak bilgi birikimimizi sizlerle paylaşmayı isteriz. Her konu hakkında bilgi almak için info@inkamimarlık.com.tr adresine mail atabilir, +90 212 425 26 52 numaralı telefonu arayabilir veya iletişim sayfamızı kullanabilirsiniz.